Alınan bilgiye nazaran, Bakanlıkça, TYMM kapsamında güncellenen öğretim programları maharet temelli bir yapı üzerine şekillendi. Bu yapı, alan maharetleri, kavramsal marifetler ve sosyal-duygusal öğrenme marifetleri üzere birçok bileşeni içeriyor. ‘Beceri temelli’ yeni müfredatla ‘sonuç odaklı ölçme’ yerine ‘süreç odaklı ölçmeye’ de geçiş yapıldı. Yeni müfredat doğrultusunda hazırlanan ders kitaplarında, ‘süreç odaklı ölçme’ kapsamında ‘bütüncül eğitim yaklaşımı’ benimsendi.
Böylece, derslere yönelik sonuç hakkında bilgi veren lakin öğrencilerin süreç içerisindeki gelişimlerine dair bilgileri içermeyen karne uygulaması yerine, öğrencilerin toplumsal duygusal öğrenme maharetlerini de içeren ‘gelişim raporu’ uygulamasına geçildi.
Bu çerçevede ilkokullarda, sonuç odaklı karne yerine öğrenciyi zihinsel, toplumsal, duygusal, duyuşsal ve fizikî açıdan bir bütün olarak gören ‘bütüncül eğitim yaklaşımı’ doğrultusunda hazırlanan ‘gelişim raporları’ verilecek.
Karne yerine hazırlanacak bu raporda, öğrencilerin öğrenme çıktıları ve süreç bileşenleri dikkate alınacak. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde yer alan sosyal-duygusal hünerler de gelişim raporlarına yansıtılacak.
VELİLERE SOMUT TEKLİFLER SUNULACAK
Böylece velilere, öğretmenlerin kıymetlendirme süreçlerinde dikkate aldığı gelişimsel ölçütler ile çocukların kaydettiği ilerleme hakkında rehberlik sağlanacak. Gelişim raporlarında öğrencilerin gelişimlerinin desteklenmesi için velilere somut teklifler sunulacak.
Öğrencilerin gelişim raporları birinci kere, 17 Ocak’ta başlayacak yarıyıl tatilinde verilecek. Ayrıyeten ‘e-okul’ üzerinden öğrenci ve velilerin erişimine açılacak. Gelişim raporları için uygulama ekranları, sade ve anlaşılır halde kurgulandı. Bu raporların hazırlık sürecinde, marifet temelli öğretim programlarına sahip ülkelerin eğitim sistemlerine dair uygulamalar incelendi.
Ardından öğretim programlarının güncellenmesinde misyon alan akademisyenler ve öğretmenlerle toplantılar yapıldı.
Bu toplantılarda, öğretme ve öğrenme sürecinin detaylı değerlendirilebilmesi için rubrik ve dereceli puanlama anahtarları hazırlandı.